גזע כלב – וולש טרייר​

You are currently viewing גזע כלב – וולש טרייר​

וולש טרייר, כלב חכם וחברותי.

אם אתם מחפשים כלב שיהיה לכם חבר נאמן, חיוני ומלא אומץ, אולי תרצו להכיר את הטרייר הוולשי. גזע כלבים זה, שמקורו באנגליה, הוא אחד הגזעים העתיקים ביותר במשפחת הטריירים, והוא נוצר למרדף אחרי חיות טרף בשטח ההררי של צפון ויילס. כלבי וולש טרייר ניחנים באינטליגנציה גבוהה, אופי חיובי ונטייה להיות ידידותיים וחברותיים עם אנשים וכלבים אחרים. הם גם נראים מאוד מתוקים, עם פרווה מפורזלת ומבריקה בצבעים שחור וחום.

במאמר זה, אנו נספר לכם על המאפיינים העיקריים של גזע כלב – וולש טרייר, ועל השיקולים השונים שכדאי לעשות לפני שמחליטים לאמץ אחד. אנו נסקור את היסטוריית הגזע, את התכונות הפיזיות והאישיות של הכלבים, את ההתאמה למשפחה ולסביבה, את הטיפוח, הפעילות הגופנית, האילוף, הבריאות והתזונה שלהם. אנו מקווים שמאמר זה יעזור לכם להבין טוב יותר את הגזע המיוחד הזה, ולהחליט אם וולש טרייר הוא הכלב המתאים לכם.

מוצאם המדויק של הטרייר הוולשי אולי לא יהיה ידוע, אבל ברור שגזע כלבים זה, כפי שאנו מכירים אותו היום, החל להתעצב במהלך המאה ה-17. כלבי וולש טרייר שגדלו בכוונה למרדף אחרי שועלים, לוטרות וגיריות בשטח ההררי של צפון ויילס, הופיעו כבני לוויה עקשנים מול אתגרים מרתקים. 

ניחנים ברגליים קדמיות חזקות ולסתות אדירות, בתוספת אומץ לב בלתי מעורער, כלבים אלה הותאמו למפגשים עם טרף בעל שיניים חדות וטפרים דמויי תער. ראוי לציין כי גיריות הוכיחו את עצמן כיריבים אדירים במיוחד, וחשיפתן ממאורותיהן דרשה לא פחות מיכולת בלתי מעורערת – אין זו משימה עבור כלבים חלשי לב.

הידעת? כלבי טרייר גודלו כדי לצוד חיות כמו שועלים ומכרסמים שונים. המונח טרייר, מקורו במילה “טרה” – אדמה. כלבי טרייר נוספים הם כלבים כמו כלב אירדייל טרייר, כלבי קאירן טרייר, כלב קרי בלו טרייר, כלבי ווסט היילנד טרייר, כלב יורקשייר טרייר קטנים, כלב סקוטיש טרייר, כלבי מיני בול טרייר, כלב טרייר צ’כי, כלב טרייר רוסי שחור, כלבי בוסטון טרייר, וכלבי ג’ק ראסל טרייר.

סקירה כללית של וולש טרייר

איך נקרא הכלב באנגלית: Welsh Terrier.

שמות נוספים או צורות כתיבה נפוצות, בעברית: טרייר וולשי.

מהי ארץ המקור של הכלב: אנגליה.

לאיזו משפחת כלבים שייך הכלב (לפי הפדרציה הבינלאומית לכלבים): כלבי טרייר.

משקל ממוצע של זכרים ונקבות: 1.5-3.2 ק”ג.

גובה ממוצע של זכרים ונקבות: 18-30 ס”מ.

תוחלת חיים ממוצעת: 12-16 שנים.

האם וולש טרייר הוא היפואלרגני? כן!

תכונות בולטות של כלבי וולש טרייר

12 מאפיינים שכדאי לדעת

נתונים פיזיים - כלבי וולש טרייר

רמת נשירה - 100% אומר שאשיר פרווה בכל מקום
40%
תדירות שגרת הטיפוח - 100% דורש טיפוח יומיומי ו-0% דורש טיפוח חודשי
60%
מידת הריור - מה הסיכוי שאני ארייר?
40%

התאמה למשפחה

מידת החיבה למשפחה (מלבד בעל הכלב)
100%
מתאים לילדים קטנים
100%
איך אני אהיה עם כלבים אחרים במשפחה?
80%

רמות פעילות ונטייה לאילוף

עד כמה יכול להיות קל לאלף אותי?
80%
מה רמת האנרגיה שלי? אם זה 100% אז אצטרך הרבה גירויים ופעילות
80%
האם אני נובח או מיילל?
80%

נתונים חברתיים - כלבי וולש טרייר

פתיחות לזרים - האם כולם יהיו חברים שלי (100%) או שאני יותר סגור?
100%
נטייה למשחק (גם ככלב בוגר) - אני אולי אשחק כשתרצה (0%) או בעצם אולי אני משחק כל הזמן (100%)
80%
כלב אזהרה - מה הסיכוי שאנבח על סיכונים סביבי? שכנים, כלב אחר או יונה בחלון
80%

טיפוח

הטיפול בפרווה המבריקה שלכלבי וולש טרייר דומה לזה של כלבי טרייר אחרים עם פרווה מפורזלת. צורת הטיפוח של הפרווה יכולה להיות טיפה שונה ועל פי הנהוג עם פרוות של כלבי טרייר, הסרת השיער נעשית ביד. 

עבור בעלי וולש טרייר המחפשים שגרת טיפוח פשוטה יותר, ניתן לאמץ טכניקות טיפוח אחרות. מומלץ לבצע קיצוץ קבוע, כל 8 עד 12 שבועות, עם אפשרות להשאיר את הפרווה מעט ארוכה יותר כשקר כדי לספק בידוד נוסף.

לשמירה על מראה מסודר ובריא, חשוב להקפיד על גזירת ציפורניים שבועית, בעוד שסירוק עדין פעם או פעמיים בשבוע יסייע בשמירה על פרווה מטופחת. בדרך כלל, רחצה בין תספורות אינה הכרחית, אך כאשר נדרשת, בחירה בשמפו איכותי עם חומרי לחות תעזור לשמור על הזוהר הטבעי של הפרווה.

פעילות גופנית

כלבי וולש טרייר משדרים חיוניות והתלהבות, מה שהופך אותם לבני לוויה עתירי אנרגיה. את שמחת החיים שלהם ניתן להגשים בצורה הטובה ביותר באמצעות פעילויות מרתקות המערבות את בעליהם, כמו משחקי כדור ורדיפה אחר צעצועים אחרים, והכל בגבולות של מתחם סגור. כלבים אינטליגנטיים אלה משגשגים על ההזדמנות לרוץ ולהשתולל, הדורשים זמן ריצה נרחב באזור ייעודי. בנוסף, משטר קבוע של טיולים ארוכים, בערך פעם ביום, תורם לרווחתם הכללית.

ככל שהטרייר הוולשי מתבגר, ובתנאי שהם נהנים מבריאות טובה, מומלץ להעניק להם את החופש להשתתף במפגשי משחק ממריצים עד הגעה למצב של עייפות. יצירת איזון היא חיונית; למרות שחיוני לאפשר להם לשחרר את האנרגיה שלהם, חשוב לא פחות למנוע תשישות יתר.

טרייר וולשי פורחים כאשר הם יכולים לאמץ אורח חיים פעיל לצד בעליהם המסורים. על ידי עיסוק בפעילות גופנית מעוררת והבטחת סיפוק צרכי הפעילות הגופנית שלהם, הכלבים הנמרצים הללו ימצאו סיפוק ואושר בתחום המשחק וההרפתקאות.

אילוף וולש טרייר

כמו עם כלבים אחרים, חשוב להקפיד על כמה דברים תוך כדי תהליך האילוף.

כבר מגיל צעיר, חשיפה הדרגתית ומבוקרת של הכלב הקטן שלכם, מגיל 7 שבועות ועד 4 חודשים, לאנשים חדשים, מקומות או מצבים חדשים, יעזרו לכלב לצבור חוויות ראשונות חיוביות, ויתמכו בהתפתחות בריאה ויכולות הסתגלות.

במקביל, שיעורי אילוף גורים ממלאים תפקיד מכריע במסעו של הכלב. כמו אצל בני אדם, עוזרים השיעורים הללו לחנך את הכלב ולקדם התנהגויות חברתיות חיוביות. מעבר לכך, שיעורים שכאלה מאפשרים זמן נוסף להיכרות עם הכלב, כמו גם הזדמנות בריאה לשחרר אנרגיה. הקפידו שימוש בטכניקות מגתמלות, אשר מעודדות התנהגות חיובית, תוך שמירה על סבלנות ועקביות לאורך כל תהליך האילוף. מומלץ ביותר לפנות לייעוץ מקצועי

בריאות ותזונה

כרגיל, חשוב לפנות לייעוץ וטרינרי על מנת לשאול את השאלות ולעשות את כל הבדיקות הדרושות על מנת לוודא שכלבכם בריא ומאושר.

הקפידו על תזונה ודיאטה איכותית, המתאימה לגילו, גודלו ולרמת הפעילות של הכלב. הימנעו מלתת לכלב יותר מדי אוכל או חטיפים, מאחר ואלו עלולים להוביל להשמנת יתר. בנוסף, חשוב להקפיד על מקום בו לכלב יש גישה למים טריים.

חשוב להכיר אילו מאכלי אדם ניתן לתת לכלב, ואילו מאכלי אדם אסור בהחלט, מאחר ואלו עלולים לסכן את בריאותו של כלבכם.

לצד כל זה, חשוב להקפיד על ביקוריים שגרתיים אצל וטרינרים על מנת לשמור על בריאות כלבכם ולקדם גישה מונעת למחלות אפשריות. זכרו ששום דבר אינו מחליף ביקור אצל הוטרינר.

סוגי כלבים או גזעי כלבים שונים יושבים אל מול המצלמה

מדריך הכלבים של אתר מחמד

מעל ל-100 גזעי כלבים שונים וכל המידע שחשוב וצריך לדעת - בריאות הכלב ותזונה, אילוף, פעילות גופנית ועוד

מקורות

המקורות העיקריים לכתוב במאמר נלקחו ממועדון הכלבנות האמריקאי, ה-AKC ומהפדרציה הבינלאומית לכלבנות, ה-FCI. בכל מאמר אנו משתדלים לספק לכם את כל המידע שכדאי לדעת בנושא המאמר, אך במידה וישנן שאלות או טעויות אנו נשמח לדעת. אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר דרך טופס יצירת הקשר.